Salı, Temmuz 08, 2008

ŞİİR ÜZERİNE...

sevgili bezgeliler
zaman zaman ziyaretçi defterimizde şair arkadaşlarımızın şiirleri yer alıyor. bu şiirlerin kaybolup gitmelerine gönlüm razı olmadığı için bloğumuzda yayınlamaya gayret ediyorum.
tabii olarak şiirlerle ilgili tenkıdler alıyorum. müsbet tenkıdlerin yanında menfi olanları oluyor. menfiden kastım beğenmemezlik. tabii ki her şiir herkes tarafından beğenilecek diye bir kaide yok. şairlerin de böyle bir beklentisi olamaz zaten. okuyucuların tenkidlerini şairlere ulaştırmaları onlara da yol gösterecektir. şair arkadaşlar mutlaka mail edreslerini şiirin sonuna eklesinler.

burada şiir yazanlara da bir iki tavsiyede bulunmak istiyorum:

- tenkıdlere açık olun. tahammül yoksa terakki olmaz.

- şiir tekniği üzerine kitaplar okuyun. mutlaka sizden daha iyi bilen biri vardır.

- kompozisyon tekniği üzerine de kitaplar okuyun. akıllı olan başkasının aklını da kullanır.

- en azından meşhur şairlerin poetika(şiir tekniği üzerine yazdıkları)larını okuyun. tecrübe yol gösterir.

- türkçe kelime hazinenizi zenginleştirin. okumakla mümkündür.

- yazdıklarınızı yayınlamakta acele etmeyin. başkalarının nazarlarına takdim etmeden önce bir hatanızı düzeltebilirsiniz.

başarılar...

<$0omments:

<$Yorum Gönder

<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: BOGOTA, CUNDINAMARCA, Colombia
Previous Posts
Bezgeliler grubuna uye olun
Powered by groups.yahoo.com